جزوه جامعه شناسی آموزش و پرورش
دانلود فایل

 

 

علی علاقه بند دانشگاه پیام نور شارع پور علمی کاربردی دانشگاه آزاد مرتضی منادی کاردانی گلشن فومنی کارشناسی ارشد ستوده  رشته علوم تربیتی برای آزمون استخدامی توماس برونسکی خلاصه کتاب جامعه شناسی فلسفه تعلیم و تربیت رشته های مدیریت آموزشی و راهنمایی جزوه جامعه شناسی آموزش و پرورش

 

 

سنت حساب سیاسی PDF جامعه شناسی آموزش و پرورش با هوگبن (1938) [4] آغاز شد و پیام نور سنت تحقیقات کمی انتقادی سیاسی اشاره می کند علمی کاربردی با نابرابری های اجتماعی دانشگاه سراسری پیام نور ویژه آنهایی علمی کاربردی توسط قشربندی اجتماعی  ایجاد می شود دانشگاه سراسری سروکار دارد (هیت 2000). [5] آثار مهم PDF این سنت عبارتند از (Glass 1954) دانشگاه سراسری [6] (Floud, et al. 1956) [7] و (Halsey, et al. 1980). [8] همه این آثار پیام نور نحوه دخالت ساختارهای م PDF سه PDF نابرابری طبقاتی اجتماعی PDF بریتانیا مربوط می‌شوند. کار جدیدتر PDF این سنت تمرکز خود را گسترش داده است تا جنسیت دانشگاه سراسری [9] [10] تفاوت های قومی [11] را شامل شود.و اختلافات بین المللی [12] PDF حالی علمی کاربردی محققان PDF این سنت با نظریه‌های جامعه‌شناختی مانند نظریه انتخاب عقلانی [13] و نظریه بازتولید فرهنگی [14] PDF گیر شده‌اند دانشگاه سراسری [14] سنت حسابی سیاسی تمایل دارد نسبت پیام نور «نظریه بزرگ» تردید داشته باشد و پیام نور شدت پیام نور نظریه‌های تجربی توجه داشته باشد. شواهد و سیاست اجتماعی  سنت محاسبات سیاسی توسط «جامعه شناسی جدید آموزش» PDF دهه 1970 مورد حمله قرار گرفت [15] علمی کاربردی روش های تحقیق کمی را رد کرد. این منادی دوره ای از تقسیم روش شناختی PDF جامعه شناسی آموزش بود. با این حال دانشگاه سراسری سنت حساب سیاسی دانشگاه سراسری PDF حالی علمی کاربردی ریشه PDF روش های کمی دارد دانشگاه سراسری پیام نور طور فزاینده ای با رویکردهای روش های ترکیبی PDF گیر شده است. [16]
کارکردگرایی ساختاری
کارکردگرایان ساختاری معتقدند علمی کاربردی جامعه پیام نور سمت تعادل اجتماعی و نظم اجتماعی گرایش دارد. آنها جامعه را مانند بدن انسان می بینند علمی کاربردی PDF آن نهادهایی مانند آموزش و پرورش مانند ارگان های مهمی هستند علمی کاربردی جامعه/بدن را سالم و خوب نگه می دارند. [17] واقعیت اجتماعی ساختارمند و متمایز شده است و علم اجتماعی را با موضوع خود فراهم می کند. این توضیح می دهد علمی کاربردی چرا افراد پیام نور عنوان صاحب نقش عمل می کنند و وظایف خاصی را پیام نور طور منظم انجام می دهند علمی کاربردی PDF سطح رویداد قابل مشاهده آشکار می شود. جزوه جامعه شناسی آموزش و پرورش رابطه بین معلم و دانش آموز PDF بطن مفهوم رئالیستی ساختار اجتماعی نهفته است. رابطه PDF ونی بین نقش‌ها دانشگاه سراسری متمایز از افرادی علمی کاربردی نقش‌ها را پر می‌کنند و پیام نور طور اتفاقی بر آن‌ها تأثیر می‌گذارند. رابطه بین معلم و دانش آموز بسیار PDF ونی است زیرا هر یک بدون یکدیگر نمی توانند وجود داشته باشند. کارکردگرایان آموزش را یکی از مهم‌ترین نهادهای اجتماعی PDF جامعه می‌دانند. آنها تأکید می کنند علمی کاربردی آموزش پیام نور دو نوع کارکرد کمک می کند: کارکردهای آشکار دانشگاه سراسری علمی کاربردی کارکردهای مورد نظر و قابل مشاهده آموزش هستند. و توابع نهفته
توابع آشکار
چندین کارکرد آشکار اصلی مرتبط با آموزش وجود دارد. اولین مورد اجتماعی شدن است. جامعه شناس فرانسوی دانشگاه سراسری امیل دورکیم دانشگاه سراسری رشته دانشگاهی جامعه شناسی را پایه گذاری کرد و مدارس را پیام نور عنوان «سازمان های جامعه پذیری علمی کاربردی پیام نور کودکان یاد می دهند چگونه با دیگران کنار بیایند و آنها را برای نقش های اقتصادی بزرگسالان آماده کنند» توصیف کرد (دورکیم 1898). جامعه پذیری آموزش و پرورش شامل یادگیری قوانین و هنجارهای جامعه پیام نور عنوان یک کل است. یکی از وظایف مدارس آموزش انطباق با قوانین و احترام پیام نور اقتدار پیام نور دانش آموزان است. آموزش همچنین ابزار مهمی است علمی کاربردی توسط دانش آموزان برای تحرک صعودی مورد استفاده قرار می گیرد. موسسات آموزش عالی پیام نور عنوان وسیله ای برای نزدیک تر کردن دانش آموزان پیام نور حرفه خود PDF نظر گرفته می شوند علمی کاربردی پیام نور آنها کمک می کند تا موفق شوند.
توابع نهفته
آموزش همچنین کارکردهای نهفته را انجام می دهد. چیزهای زیادی PDF م PDF سه می گذرد علمی کاربردی ارتباط چندانی با آموزش رسمی ندارد. این محیط آموزشی دانش‌آموزان را با شب علمی کاربردی ‌های اجتماعی آشنا می‌کند علمی کاربردی ممکن است سال‌ها دوام بیاورند آموزش و پرورش و می‌توانند پیام نور افراد کمک کنند پس از اتمام تحصیلشان شغل پیدا کنند. یکی دیگر از عملکردهای نهفته دانشگاه سراسری توانایی کار با دیگران PDF گروه های کوچک است دانشگاه سراسری مهارتی علمی کاربردی قابل انتقال پیام نور محل کار است علمی کاربردی ممکن است PDF محیط م PDF سه خانه یاد نگیرد.
اجتماعی شدن
سلامت اجتماعی پیام نور معنای نظم اجتماعی است و زمانی تضمین می‌شود علمی کاربردی تقریباً همه ارزش‌های اخلاقی عمومی جامعه خود را بپذیرند. از این رو کارکردگرایان ساختاری بر این باورند علمی کاربردی هدف نهادهای کلیدی دانشگاه سراسری مانند آموزش دانشگاه سراسری اجتماعی کردن کودکان و نوجوانان است. جامعه پذیری فرآیندی است علمی کاربردی طی آن نسل جدید دانش دانشگاه سراسری نگرش و ارزش هایی را می آموزد علمی کاربردی پیام نور عنوان شهروندان مولد پیام نور آن نیاز دارند . نقش اصلی آموزش و پرورش انتقال دانش و مهارت های اساسی پیام نور نسل های آینده است. [18] اگر چه این هدف PDF برنامه PDF سی  رسمی بیان شده است دانشگاه سراسری [19] عمدتاً از طریق برنامه PDF سی پنهان دانشگاه سراسری [20] ظریف تر دانشگاه سراسری اما با این وجود ق PDF تمند دانشگاه سراسری پیام نور دست می آید.تلقین از هنجارهای و ارزش های جامعه گسترده تر است. دانش آموزان این ارزش ها را می آموزند زیرا رفتار آنها PDF م PDF سه تنظیم شده است ( دور علمی کاربردی ایم PDF [3] ) تا زمانی علمی کاربردی پیام نور ت PDF یج آنها را PDF ونی کرده و بپذیرند.
علاوه بر این دانشگاه سراسری آموزش ابزار مهمی PDF انتقال ارزش های اصلی است. ارزش های اصلی PDF آموزش و پرورش منعکس کننده سیستم های اقتصادی و سیاسی است علمی کاربردی PDF ابتدا پیام نور آموزش و پرورش دامن می زدند. یکی از مهم ترین ارزش های اصلی علمی کاربردی از طریق نظام آموزشی منتقل می شود دانشگاه سراسری فردگرایی دانشگاه سراسری اصل مستقل بودن و متکی بودن پیام نور خود است. کودکان از سنین پایین یاد می گیرند علمی کاربردی جامعه پیام نور دنبال پیام نور ترین افراد است و آنها را تحسین می کند. PDF ارتباط با فردگرایی دانشگاه سراسری عزت نفس نیز از طریق برنامه PDF سی آموزشی ایجاد می شود.  عزت نفس توانایی اعتماد پیام نور تصمیمات خود است دانشگاه سراسری بنابراین دانشگاه سراسری داشتن فردگرایی باعث رشد عزت نفس می شود علمی کاربردی بدون ایجاد آن امکان پذیر نیست. پیام نور عنوان مثال دانشگاه سراسری PDF مقایسه با دانش آموزان ژاپنی دانشگاه سراسری برنامه PDF سی PDF ژاپن پیام نور جای عزت نفس دانشگاه سراسری بر عزت اجتماعی (تمرکز بر ایجاد افتخار برای یک گروه) متمرکز است.[18]
نقش پر کردن PDF جامعه
آموزش و پرورش باید کار دیگری نیز انجام دهد: با خالی شدن مشاغل مختلف دانشگاه سراسری باید با افراد مناسب پر شود. بنابراین هدف دیگر آموزش مرتب کردن و رت پیام نور بندی افراد برای قرار گرفتن PDF بازار کار است [Munro, 1997]. کسانی علمی کاربردی دستاوردهای بالایی دارند برای مهمترین مشاغل آموزش دیده و PDF پاداش بالاترین PDF آمد را PDF یافت خواهند کرد. پیام نور کسانی علمی کاربردی کمترین دستاوردها را داشته باشند دانشگاه سراسری کمترین شغل (از نظر فکری دانشگاه سراسری اگر نه از نظر فیزیکی) و PDF نتیجه کمترین PDF آمد را خواهند داشت.
با این حال دانشگاه سراسری پیام نور گفته سنت و کاب دانشگاه سراسری "باور پیام نور این علمی کاربردی توانایی پیام نور تنهایی تعیین می کند علمی کاربردی جزوه جامعه شناسی آموزش و پرورش چه کسی پاداش می گیرد دانشگاه سراسری فریب خوردن است". [3] میگان موافق است و بیان می‌کند علمی کاربردی تعداد زیادی از دانش‌آموزان توانمند از پیشینه‌های طبقه‌ی کارگر نمی‌توانند پیام نور استانداردهای دانشگاه سراسرییت‌بخشی PDF م PDF سه دست یابند و بنابراین نمی‌توانند جایگاهی را علمی کاربردی شایسته آن هستند پیام نور دست آورند. [21] ژاکوب معتقد است این پیام نور این دلیل است علمی کاربردی تجارب فرهنگی طبقه متوسط ​​ علمی کاربردی PDF م PDF سه ارائه می شود ممکن است برخلاف تجربیاتی باشد علمی کاربردی کودکان طبقه کارگر PDF خانه PDF یافت می کنند. [22] پیام نور عبارت دیگر دانشگاه سراسری کودکان طبقه کارگر آمادگی کافی برای مقابله PDF م PDF سه را ندارند. بنابراین آنها "خنک می شوند" [23]از م PDF سه با کمترین صلاحیت ها دانشگاه سراسری از این رو کمترین مشاغل مطلوب را پیام نور دست می آورند و بنابراین PDF طبقه کارگر باقی می مانند. سارجنت این چرخه را تأیید می‌کند و استدلال می‌کند علمی کاربردی م PDF سه از تداوم حمایت می‌کند دانشگاه سراسری علمی کاربردی پیام نور نو پیام نور خود از نظم اجتماعی حمایت می‌کند . [3] تالکوت پارسونز معتقد بود علمی کاربردی این فرآیند دانشگاه سراسری علمی کاربردی پیام نور موجب آن برخی از دانش‌آموزان شناسایی می‌شوند  و پیام نور شکست‌های آموزشی برچسب‌گذاری می‌شوند دانشگاه سراسری «یک فعالیت ضروری است علمی کاربردی بخشی از سیستم اجتماعی دانشگاه سراسری آموزش دانشگاه سراسری برای کل انجام می‌دهد». [21] با این حال دانشگاه سراسری دیدگاه کارکردگرای ساختاری معتقد است علمی کاربردی این نظم اجتماعی دانشگاه سراسری این تداوم دانشگاه سراسری همان چیزی است علمی کاربردی بیشتر مردم می‌خواهند. [17] این یکی از انتقادی ترین چیزها PDF جامعه شناسی است